ZESPÓŁ INSTRUKTORÓW

Paulina Andruczyk

14341828_1275890202444226_730331755_n

Absolwentka Kulturoznawstwa – animacji kultury w Instytucie Kultury Polskiej oraz dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Od ponad sześciu lat prowadzi zajęcia twórcze dla dzieci i młodzieży. Doświadczenie zdobyła w projektach projektach Instytutu Teatralnego im. Z. Raszewskiego, Teatru Węgajty, Stowarzyszenia Aktywności Społeczno-Artystycznej „Nie Po Drodze”, Stowarzyszenia Pedagogów Teatru, Białołęckiego Ośrodka Kultury, Fundacji „Przystanek Twórczość” oraz dzięki ukończonym kursom – m.in Klubu Animatora Zabawy, Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Jej artystyczne zainteresowania krążą wokół teatru społecznego oraz pedagogiki teatralnej. Interesuje się także techniką śpiewu tradycyjnego, uczestniczyła w warsztatach pieśni i emisji głosu. W latach 2012-2016 pracowała w warszawskim Teatrze Remus, a od 2011 współpracuje z  Teatrem Węgajty – współorganizuje festiwal „Wioska Teatralna” oraz projekty pedagogiczno-teatralne (Lato w teatrze). W roku 2015 odbyła staż w Odin Teatret w Danii. Obecnie pracuje w dziale edukacji Teatru Studio im. St. I. Witkiewicza.

Aleksander Barański Aleksander Barański

Instruktor teatralny, pedagog, animator, instruktor harcerski. Ukończył Akademię Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na specjalizacji animacja społeczno-kulturowa. Od kilku lat prowadzi zajęcia teatralne z dziećmi i młodzieżą. Organizuje warsztaty taneczne oraz wydarzenia kulturalne w ramach działalności organizacji Who If Not You współpracującej z Akademią Tańca M&I Sulewscy. Z teatrem amatorskim związany od wielu lat jako reżyser i aktor. Finalista i laureat Warszawskiego Festiwalu Teatralnego Młodych w latach 2009,2010, 2011.

Michał Domański

Micha+é Doma+äski-15

Instruktor teatralny, reżyser, aktor. Studiował w Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie filia we Wrocławiu na wydziale aktorstwo teatru lalek.
Obecnie student Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2015 roku pedagog, aktor
i reżyser w ramach metody Teatru Forum – teatru zaangażowanego społecznie. Jako instruktor prowadzi warsztaty teatralne dla dzieci i młodzieży, tworzy także spektakle nastawione przede wszystkim na prace z widzem
(z takimi grupami jak dzieci, młodzież szkolna, więźniowie). Cały czas doprecyzowuje i udoskonala swoje umiejętności – stale na etapie twórczego rozwoju.

Natalia Fijewska-Zdanowska

Natalia 2012

Reżyser i dramaturg. Jest magistrem filozofii UW. Powołała do życia i prowadzi wraz z siostrami własną, autorską scenę niezależną Teatr MŁYN. Stypendystka MKiDN w 2007r., oraz stypendystka PISF w 2014r. Realizuje kameralne spektakle autorskie, poddające artystycznej analizie współczesną rzeczywistość: monodram „Głuchoniemoc” (2004) „Różowa skarpetka” (2006), „De-naturat” (2007), „Siostry” (2008), „Piąta rano” (2009),  „Gabinet” (2010), „Facet mojej żony” (2011), „Niunia” (2012), „Draka” (2013), „Naga Praga” (2014). Spektakle są wystawiane na Scenie Staromiejskiej SCEK, były także grane gościnnie miedzy innymi w warszawskim Teatrze Powszechnym, Teatrze Polskim, Teatrze Ochoty.

Jako instruktor teatralny (Dyplom MEN) od 14 lat nieprzerwanie pracuje z grupami dzieci i młodzieży, od dwóch lat współpracuje z Ogniskiem Teatru Ochoty. Ma na swoim koncie ponad 30 spektakli teatralnych zrealizowanych z dziecięcymi i młodzieżowymi grupami teatralnymi, około 40 nagród i wyróżnień na teatralnych przeglądach i festiwalach dziecięcych i młodzieżowych w całej Polsce. Szkoli i superwizuje instruktorów teatralnych do pracy z dziećmi i młodzieżą. Przeprowadziła również szereg projektów artystyczno-edukacyjnych w ramach założonej przez siebie Fundacji Artystycznej MŁYN.

Agata Fijewska

Agata Fijewska 2-870x490

Aktorka, wokalistka, psycholog, trener. Ukończyła warszawską Wyższą Szkołę Psychologii Społecznej. Od 10 lat prowadzi zajęcia i szkolenia rozwoju osobistego i twórczego dla dzieci i młodzieży. Laureatka nagród aktorskich i wokalnych na przeglądach i festiwalach piosenki. Zagrała między innymi w spektaklu „Różowa skarpetka” (2006), który otrzymał szereg nagród, granym w Teatrze Stara Prochownia w ramach Sceny OFF Teatru Konsekwentnego, a także w spektaklu „Siostry” (2008) zrealizowanym we współpracy z Teatrem na Woli w Warszawie, monodramie muzycznym „Piąta rano” (2009) w Teatrze Staromiejskim, który otrzymał GRAND PRIX Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w Warszawie. Inne spektakle Teatru MŁYN: „Niunia” (2012), „Draka” (2013), “Naga Praga” (2014) oraz “Artysta” (2015). Wokalistka zespołu Nocny SuperSam.
Jest współzałożycielką Fundacji Artystycznej „MŁYN”, mającej obecnie siedzibę na Scenie Staromiejskiej SCEK w Warszawie i wielokrotną organizatorką przedsięwzięć kulturalnych z ramienia Fundacji.

Dariusz Gabryelewicz

Kierownik artystyczny Keynote Musical Theatre. Założyciel i prezes Stowarzyszenia Artystycznego KMT. Reżyser, instruktor teatralny. Jego doświadczenie to ponad osiemnaście lat reżyserowania, występowania i pracy pedagogicznej. Od piętnastu lat związany jako instruktor z Ogniskiem Teatralnym Teatru Ochoty. Instruktor na Międzynarodowych Warsztatach „Lato Artystyczne” w Krzyżowej oraz od 2001 roku corocznie na Letnich Warsztatach Ogniska Teatralnego w Radawnicy. Współpracował ze Studiem Nagrań Malachitowa przy nagraniach studyjnych oraz z Agencją Filmu, Reklamy i Widowisk „Fenoma”, reżyserując i tworząc scenariusze filmowe i reklamowe. Był współproducentem i reżyserem musicalu autorstwa Filipa Dregera i Jacka Getnera „Kopciuszek” z udziałem Marty Carillon i Jakuba Wociala. Twórca i kierownik artystyczny Teatru Dialog, z którym w latach 1995-2005 odnosił sukcesy na przeglądach i festiwalach w kraju i za granicą (7 nagród, w tym dla najlepszych spektakli oraz wyróżnienia i nagrody za reżyserię i role aktorskie). Brał udział w Międzynarodowych Spotkaniach Teatralnych „Les Commediantes” w Mont-Saint-Aignan k/Rouen we Francji oraz w Festiwalu Ancient Theatre Alive! w Grecji.

Katarzyna Gawkowska

Absolwentka kulturoznawstwa ze specjalizacją teatrologiczną i studium teatralnego LART w Krakowie. Tematem jej pracy dyplomowej była edukacja teatralna. Przeszła kurs pedagogiczny certyfikowany przez MEN. Jej dzisiejsze zainteresowania i postawę życiową ukształtowały: Ognisko Teatru Ochoty oraz Ognisko Teatralne „U Machulskich”, gdzie pod okiem Haliny Machulskiej uczyła się metody dramy. Od 2007 roku jest związana ze Stowarzyszeniami ArtAnimacje i Studio Teatralne Koło, gdzie odpowiada za edukację teatralną i działania animacyjne. Uczestniczyła w licznych projektach i szkoleniach teatralnych, udziela się w wielu amatorskich grupach m. in. w grupie HALIBUT i Zespole Filmowym CUT. Grała w spektaklu Wojtka Farugi pt. „Carson City”. Prowadzi firmę „Teatralnia” specjalizującą się w działaniach z zakresu edukacji teatralnej, animacji dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Stawia na ciągły rozwój swoich umiejętności.

Marta Gryko-Sokołowska

gryko martaAktorka, logopeda, pedagog ukończyła Akademię Teatralną w Białymstoku oraz Pomagisterskie Studium Logopedyczne na U.W.. od 14 lat związana na stałe z warszawskim Teatrem Baj a od 2007 współpracuje z Teatrem Ochoty. Z zamiłowania reżyserka. W maju 2014 roku zrealizowała swoją pierwszą premierę na deskach profesjonalnego teatru. Z teatrem amatorskim związana od wielu lat. W swoich spektaklach wykorzystuje różne teatralne formy takie jak cienie, przedmiot, lalki, czarny teatr. Chce przekazać młodzieży radość z tworzenia, zabawę, integrację i moc teatru. W pracy opiera się na własnej intuicji i wyobraźni dzieci. Jest miłośniczką idei aby tworzyć coś z niczego oraz że wszyscy wspólnie pracujemy na rzecz końcowego dzieła. Prywatnie żona i mama dwóch super chłopaków.

Natalia Grzędzińska

Absolwentka Wydziału Wiedzy o Teatrze Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie oraz Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego, związana z Teatrem Powszechnym im. Zygmunta  Hübnera , gdzie współtworzy program edukacji. Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia w Białymstoku w klasie skrzypiec. Od kilku lat zajmuje się edukacją kulturalną dzieci i młodzieży. Współpracowała z Manufakturą Rozwoju Artystycznego, Fundacją Artystyczną Młyn. Związana z Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, gdzie prowadzi warsztaty edukacyjne i współtworzy program edukacji.  Swoje umiejętności doskonaliła na wielu warsztatach, festiwalach i konkursach.

Joanna Jonczyk

Joanna Hawryluk

Magister sztuki w zakresie Wiedzy o Teatrze (Akademia Teatralna w Warszawie) oraz absolwentka kulturoznawstwa na UKSW w Warszawie. Od 2012 roku instruktorka teatralna, prowadzi warsztaty dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Współpracowała z Teatrem Dramatycznym w Warszawie oraz Fundacją Artystyczną Młyn, realizując projekty artystyczno-edukacyjne. Laureatka wielu przeglądów piosenki poetyckiej i autorskiej. Swoje umiejętności doskonaliła na licznych zajęciach, kursach i warsztatach teatralnych w całym kraju, a także na wydziale teatrologicznym Université Paris III Sorbonne.

FOLIO_BIO_radek

Pracuje jako aktor, lektor, art-terapeuta, od kilku lat także redaktor oraz trener wystąpień publicznych. W 1997 roku ukończył Wydział Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku (warszawska AT). Przez kilka lat pracował w teatrach, później prowadził m.in. różnego rodzaju stałe warsztaty teatralne – z trudną młodzieżą, dziećmi, dorosłymi, nauczycielami, w ośrodkach uzależnień. Od 2013 roku w Teatrze Ochoty prowadzi grupę warsztatową dorosłych.

Robert Kibalski

kibalski

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej we Wrocławiu, którą ukończył w 1994 roku. Pracował jako aktor w Bałtyckim Teatrze w Koszalinie, Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy, Teatrze Polskim w Bydgoszczy, Teatrze w Radomiu oraz w Teatrze Ochoty w Warszawie. Współpracuje ze studiami nagrań oraz występuje w programach telewizyjnych. Swoją przygodę z teatrem improwizacji rozpoczął sześć lat temu w Teatrze  ANIMA, następnie w teatrze improwizacji AB OVO w którym obecnie występuje. Od sześciu lat pracuje z młodzieżą jako instruktor teatralny w Teatrze Ochoty prowadząc zajęcia z technik teatru improwizacji. Prowadzi również warsztaty dotyczące improwizacji aktorskiej.

Jerzy Klonowski

Jurek Klonowski

Aktor, choreograf, reżyser. Od 1982 roku współpracuje z Warszawską Operą Kameralną, jako aktor – solista, pedagog Sceny Mimów, reżyser i choreograf spektakli operowych oraz pantomimiczno-baletowych. Od wielu lat prowadzi warsztaty, wykłady z zakresu pantomimy, realizuje również szkolenia z zakresu komunikacji niewerbalnej dla dorosłych i wystąpień publicznych (TVP, Polskie Radio). Jest wykładowcą zajęć z autoprezentacji i mowy ciała w ramach podyplomowych studiów menadżerskich Szkoły Głównej Handlowej.

Hanna KłoszewskaHannaKBoszewska

Absolwentka Wiedzy o kulturze na Uniwersytecie Warszawskim spec. Animacja kultury oraz spec. Teatr w kulturze. Ukończyła podyplomowe studia Reżyserii Teatrów Dzieci i Młodzieży na Wrocławskim PWST. Od roku 2010 jest członkiem Studium Pantomimy Warszawskiego Centrum Pantomimy w Teatrze Dramatycznym, gdzie – poza działalnością artystyczną pracuje przy organizacji Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Mimu. W roku 2015 odbyła staż w największym teatrze dla dzieci i młodzieży w Pradze (Divadlo Minor) asystując przy dwóch produkcjach teatralnych oraz współtworząc program edukacyjny teatru. Na stałe związana jest z działem edukacji Teatru Ochoty, współpracuje z działem edukacji Muzeum w Łazienkach Królewskich, LUB/LABem, Teatrem Pinokio oraz Fundacją „Na Miejscu”.

Justyna Kulczycka

kulczycka

Aktorka teatralna i filmowa. Absolwentka PWSFTviT w Łodzi. Była aktorką Teatru Narodowego, Nowego, Dramatycznego w Warszawie. Gościnnie występowała w Teatrze Ochoty, Na Woli i Adekwatnym. Grała w filmach kina moralnego niepokoju (m.in. „Indeks”, „Nadzór”). W Teatrze Telewizji zagrała blisko 20 ról. Od 1999 roku instruktor w Ognisku Teatralnym Teatru Ochoty. Na Festiwal „Les Théâtropes” we Francji wyreżyserowała z młodzieżą Ogniska spektakl „La métamorphose” na podstawie opowiadania F. Kafki. Prowadziła warsztaty teatralne na Festiwalu Młodzieży Bez Granic w Różanym Stoku (2010, 2011). Za monodram „Dziecinady” R. Cousse’a nagrodzona Grand Prix na „Wiośnie Monodramów 2012” w Elblągu oraz Nagrodą Prezydenta Miasta Gdańska za najlepszą kreację aktorską na III Festiwalu Monodramu „Monoblok” (listopad 2012). W 2014 roku wyreżyserowała spektakl dyplomowy „Miłość don Perlimplina…” F. G. Lorki w Szkole Machulskich.

Anna ŁugowskaAnna Ługowska

Ukończyła muzykologię na UW oraz pedagogikę szkolną: zdolności i kształcenie muzyczno-ruchowe na APS. Zajmuje się muzyką i ruchem, prowadzi autorskie warsztaty dla Narodowego Instytutu Audiowizualnego i Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina, na co dzień pracuje jako muzykoterapeuta. Szkoliła się w Studiu Pantomimy Bartłomieja Ostapczuka, Letniej Szkole Współczesnej Pantomimy, Innej Szkole Teatralnej Ośrodka Terenowego Węgajty, Karpackiej Pracowni Pantomimy aktorów Wrocławskiego Teatru Pantomimy im. Henryka Tomaszewskiego, współpracuje z Fundacją Sztuka Ciała. Odpowiedzialna za oprawę muzyczną do kilku spektakli, między innymi dla Warszawskiego Centrum Pantomimy, Teatru Hybrydy, Institut Européen du Chant Choral.

Bartosz Mazur

mazur bartosz

Aktor. Ukończył Państwową Wyższą Szkołę Teatralną w Krakowie oraz kurs pedagogiczny w Instytucie  Doskonalenia Kadr Pedagogicznych. Członek Stowarzyszenia Studio Teatralne Koło.  Pracował w Teatrze im. C. K. Norwida w Jeleniej Górze, Teatrze im. Juliusza Osterwy w Lublinie. Współpracował z Lubelskim Centrum Kultury i III L. O. im. Unii Lubelskiej w Lublinie. Związany z Laboratorium Dramatu i Teatrem Dramatycznym w Warszawie. Prowadzi liczne warsztaty teatralne dla dzieci, młodzieży oraz nauczycieli. Współpracuje z Towarzystwem Inicjatyw Twórczych „ę”, jako Latający Animator Kultury.

Renata Piotrowska

Renata Piotrowska

fot. Jakub Wittchen

Choreografka i performerka; w swoich pracach wykorzystuje narzędzia tańca, zwłaszcza jego nowych nurtów i sztuk performatywnych. Jest kilkukrotną stypendystką Instytutu Adama Mickiewicza, Art Stations Foundation oraz stypendystką Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego programu “Młoda Polska” (2010) i programu „Stypendium Ministra” (2013). W ramach działań warszawskich, prezentowała swoje prace na Festiwalu „Rozdroże” i Festiwalu Ciało/Umysł. Brała udział w Warszawskich Nocach Tańca. W roku 2008 i w 2010 jej spektakle: “Tańcząc z Wrogiem” i “Unknown” były wytypowane do prestiżowego przeglądu – Polska Platforma Tańca. Współpracowała z Nowym Teatrem, Teatrem Studio i Teatrem Ochoty. W latach 2007-2011 prowadziła regularne zajęcia z improwizacji i kontakt improwizacji w Warszawie oraz warsztaty w Polsce i za granicą. Prowadziła równiez zajęcia z tańca współczesnego z młodzieżą w latach 2009-2011. Jest twórczynią programu edukacyjnego o tańcu „Mam ochotę na taniec” w Teatrze Ochoty w Warszawie, który zakłada łączenie teorii z praktyką. Współpracuje z Teatrem Ochoty od 2009 roku.       www.nowa.piotrofska.art.pl

Małgorzata Prażmowska

Aktorka Narodowego Starego Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie, Teatru Dramatycznego w Wałbrzychu, Teatru im. Stefana Jaracza w Olsztynie, Teatru Płockiego, Teatru na Targówku i Teatru Ochoty w Warszawie. Współpracowała m.in. z Konradem Swinarskim, Zygmuntem Hubnerem, Jerzym Jarockim, Andrzejem Wajdą, Janem Englertem, Janem Machulskim. W 1987 nagrodzona na Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Jednego Aktora za monodram „Nałkowska”. Od 1997 roku instruktor w Ognisku Teatralnym Teatru Ochoty. W 1999 roku instruktor na polsko-francuskich warsztatach teatralnych w Nimes, Francja.

Ewa Sokół – Malesza

Absolwentka reżyserii teatru lalek PWST oraz Kulturoznawstwa na Uniwersytecie Wrocławskim, twórczyni scenariuszy i adaptacji teatralnych. Współpracowała m.in. z Teatrem Lalka, Teatrem Guliwer i Białostockim Teatrem Lalek. Od wielu lat juror licznych przeglądów teatralnych, pedagog, instruktor teatralny grup młodzieżowych. Prowadziła liczne warsztaty, m.in. warsztat dla opiekunów teatrzyków szkolnych, warsztaty dla uczniów szkół podstawowych „Zabawy z wyobraźnią”, warsztaty wykorzystujące techniki improwizacji, skierowane do nauczycieli.

Renata Stachowicz-Brycka

Stachowicz Brycka R.

Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L.Solskiego w Krakowie w 1991 roku. Aktotka Teatru im. St.I. Witkiewicza w Zakopanem i Teatru Ludowego w Krakowie. Asystentka w PWST w Krakowie w takich przedmiotach jak wiersz, monolog sceniczny, impostacja głosu i piosenka. W 2011 roku ukończyła Studia Podyplomowe z zakresu Treningu Kreatywności i Artterapii na Uniwersytecie Warszawskim. Prowadzi Warsztaty Kreatywności dla nauczycieli jak i zajęcia Teatroterapeutyczne dla dzieci i młodzieży. Z Ogniskiem Teatralnym Teatru Ochoty współpracuje od 2002 roku.

Bożena Stryjkówna

Bozena Stryjkowna

Aktorka teatralna i filmowa, reżyser, pedagog. Absolwentka PWSFTviT w Łodzi. W swoim dorobku ma ponad 80 ról teatralnych. Od 1977 roku związana z Teatrem Ochoty, gdzie od 1996 roku kieruje Ogniskiem Teatralnym. Oprócz funkcji kierowniczych, ma w swoim dorobku duże doświadczenie w edukacji teatralnej dzieci i młodzieży. Przez lata kontynuuje tradycje ogniskowe, zapoczątkowane przez Halinę i Jana Machulskich. W pracy pedagogicznej zajmuje się również przygotowywaniem dziecięcych aktorów do ról filmowych, m.in. „Joanna”, reż. Feliks Falk „Chce się żyć”, reż. Maciej Pieprzyca.

Marta Szurgot – Bychawska

Absolwentka Akademii Muzycznej w Warszawie na specjalizacji: prowadzenie zespołów wokalnych i wokalno-instrumentalnych. Działalność edukacyjną rozpoczęła w 2000 roku. Członkini Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego i współtwórca koncertów muzycznych dla szkol i przedszkoli, wieloletnia prelegentka i animator kultury. Współpracowała z Zespołem Pieśni i Tańca Varsowia jako nauczyciel emisji głosu i akompaniator w klasie tańca. Prowadziła warsztaty wokalne w Muzeum Powstania Warszawskiego. Instruktor autorskich warsztatów wokalno – tanecznych dla dzieci, młodzieży i nauczycieli. Współpracuje  z Centrum Tańca Blanki Winiarskiej prowadząc warsztaty z muzyki, rytmiki i instrumentacji utworów. Pracuje w wielu przedszkolach jako instruktor umuzykalnienia. Od 2002 roku związana z Teatrem Ochoty, jako instruktor umuzykalnienienia i interpretacji piosenki.

Mikołaj Tabako

tabako 2

Muzyk-trębacz, performer, producent muzyczny. Współpracuje m.in. z zespołami: The Bartenders, Ziggie Piggie UpBeat Quartet, Stc Tabako, Prataouro oraz z artystami:  HempGru, Habakuk, Jacek Kleyff czy Marika. Współtworzył spektakl, w reżyserii Anny Seniuk, oparty na piosenkach z Akademii Pana Kleksa. Współrealizator płyty dla dzieci pt. „Misiowe piosenki” (nakład 64 tys. egzemplarzy). W swoim dorobku ma kilkadziesiąt realizacji związanych z kompozycją i produkcją muzyki reklamowej. Prowadzi zajęcia edukacyjne dla dzieci i dorosłych, których temat obejmuje ogólny rozwój muzyczny.

Konsultacje logopedyczne:

Helena Grzelachowska Helena Grzelachowska - zdjęcie

Logopeda z III stopniem specjalizacji zawodowej, absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii oraz Podyplomowych Studiów Logopedycznych na Uniwersytecie Warszawskim, uczestniczka licznych kursów i warsztatów z zakresu logopedii oraz terapii pedagogicznej. Wiedzę zdobywała pod kierunkiem wybitnych logopedów, takich jak Genowefa Demel, Irena Styczek oraz Leon Kaczmarek. Doświadczenie zawodowe osiągnęła poprzez wieloletnią pracę w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, Podyplomowym Studium Logopedii oraz Podyplomowym Studium Wspomagania Rozwoju Dzieci i Młodzieży na Uniwersytecie Warszawskim. Była w komitecie założycielskim Terenowego Oddziału nr 10 Polskiego Towarzystwa Dysleksji, którego jest honorowym członkiem oraz Stowarzyszenia Pomocy Młodzieży Dyslektycznej, gdzie pełni funkcję honorowej przewodniczącej. W 1975 r. została odznaczona Krzyżem Zasługi za wybitne osiągnięcia w pracy z dziećmi i młodzieżą, w 1981 r. otrzymała Złotą Odznakę Honorową za zasługi dla Warszawy, a w 1984 r. Dyplom Uznania za szczególne osiągnięcia w pracy z młodzieżą oraz upowszechnianie wiedzy z zakresu pedagogiki terapeutycznej oraz logopedii. W 1986 r. została odznaczona Krzyżem Kawalerskim Orderu Polski, a w 2005 r. otrzymała odznakę „Przyjaciel Dziecka” za pracę społeczną dla dobra dzieci. Z Ogniskiem Teatralnym Teatru Ochoty współpracuje od wielu lat jako instruktor – logopeda. Pracuje także jako logopeda w Klinice Promed w Warszawie, jak również pełni rolę koordynatora merytorycznego w Stowarzyszeniu Pomocy Młodzieży Dyslektycznej.